Frustratie

Soms baal je. Je baalt van dingen die tegen zitten. Ik baal van Postnl!!
Ik had een pakketje leer besteld om camera’s opnieuw te bekleden. Het gaat niet om kapitalen, maar toch zijn er enkele tientjes mee gemoeid.

Heel fijn is dan ook de Track & Trace code, zodat je kunt zien waar het pakket zich bevindt. Groot was mijn vreugde dat ik zag dat het bezorgd was. Bij thuiskomst meteen het pakket maar even open maken.

Bij thuiskomst bleek het pakket nergens te vinden. Niet in de bus, niet in de kliko (jaaaaa, ook daar gooien ze het soms in), niet onder de struiken, niet voor de deur en ook niet bij de buren……. Waar kon het dan zijn? Om een lang verhaal kort te maken: het was er gewoonweg niet.

Dan maar contact opnemen met Postnl. Heb je het wel eens geprobeerd? Mijn hemel, wat moet je moeite doen om iemand te spreken te krijgen. De eerste ingang is een gecomputeriseerde chat waar je geen ruk aan hebt en je allerlei voor de hand liggende vragen stelt, zoals controleer uw Track & Trace code. Dat heb ik al lang gedaan, pokke computer…….

Dan krijg je de mededeling dat het geleverd is. Staat immers in het T&T overzicht. Dat is nou juist het probleem kreng! Dan kan je uitei9ndelijk iemand bellen. Na 20 minuten nog geen contact. Dan weer een chat. Hé, ik krijg een mens achter de computer. Die snapt het echter ook niet. Het is bezorgd zegt die muts. Nééééééééééé, dat is nou juist het probleem!!!

Oooooh, dan moet u contact opnemen met de afzender. We doen namelijk alleen zaken met de afzender! Zucht, zucht, zucht. Het probleem blijft dus bestaan 🙁

Ik ga ander werk doen. Ik wordt ZZP-er en ga pakketjes afleveren voor Postnl. Ik laad mijn auto vol, zet alles op ‘Bezorgd’ en ga mijn gratis verkregen pakketjes verhandelen. Niemand klaagt: de afzender niet, want die heeft zijn plicht gedaan, Postnl niet, want het staat op bezorgd. Alleen de afzender, maar daar doet Postnl geen zaken mee, dus dat is geen pobleem.

Mijn excuses voor dit epistel aan alle goedwillende en hardwerkende bezorgers, maar het is toch vreemd dat degene waar het pakket bezorgd moet worden geen partij is voor Postnl? Het zal uiteraard wel weer ergens in de kleine lettertjes staan………………………

3 gedachten over “Frustratie”

  1. Hi, Ook reeds meerdere malen meegemaakt vaak licht het pakketje bij het plaatselijke post nl inzamelpunt. Je wordt ook de de post belogen want de laatste tijd wordt er door de postbode een briefje ingegooid waarop staat dat de pakketdienst aan deur is geweest en het pakketje opgehaald kan worden bij je plaatselijke pakket inzamelpunt. En daar weet men van niks. Zo worden we met zen allen op kosten gejaagd en de overheden maar over klimaatrampen debatteren. Het heeft niets te maken met Corona want het was voor Corona al huilen met de klep dicht. Heeft waarschijnlijk te maken met de dalende mentaliteit en asso gedrag bij bevolking en bedrijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *